Personalen är det viktigaste vi har!

 Det är de som varje dag gör det tunga jobbet samtidigt som det också både det mysigaste och mest givande att få vara nära våra boende.
 Om vi inte hade denna fantastiska grupp så hade det inte funnits någon mening med att ha ett verksamhet som denna.
 Kramar, skratt, bus, allvarliga samtal, prat om livet i stort, till det basala i omvårdnaden är sådant som ständigt är på omvårdnadspersonalens agena.
 Det är detta som är livet för en individ som finns hos oss.

Nedan kan du via bilder träffa några av dem som jobbar hos oss och vilka funktioner de har.

 

Gläntans omvårdnadspersonal

Hos oss har vi ett härligt gäng med vårdpersonal som brinner för att göra varje dag till den bästa för våra boende.

Vi har totalt 40 undersköterskor som tillsammans med specialistundersköterska demens som fixar och trixar för att göra livet så tryggt, lugnt och meningsfullt för våra boende som möjligt.

Allt det de göra tillsammans kommer våra boenden till gagn.


      Nya bilder på gång

Tallhöjdens omvårdnadspersonal

Här är en del av det gäng som jobbar med omvårdnaden på Tallhöjden.

Utmaningar har de alla, oavsett om man jobbar på Gläntan eller Tallhöjden och vi
finns till för att lösa ev problem.
Alla undersköterskor är kontaktmän och en viktig länk för anhöriga till oss.

Att vara anhörig till en demenssjuk person kan många gånger vara svårt och för att hjälpa till kan vi erbjuda olika insatser men kontaktman är nästan alltid den viktigaste personen hos oss för våra anhöriga.



                                  Nya bilder på gång!

Vaksamma nattugglor

Att arbete natt är ett dolt arbete och det är dem som vi som jobbar dagtid inte träffar så ofta.
Det är här vi behöver de orädda, rådiga, ansvarstagande och kloka medarbetarna som klarar av de flesta situationer som kan uppkomma.
Hos oss jobbar 5 -7 personal ständig natt.

Vi är glada för våra nattisar, som skapar en trygg tillvaro och fungerande natt hos oss på Backebo och inte nog med att de är kompetenta, de är goa medarbetare också.

 


                               

Sjuksköterska med trygg och säker omvårdnad.

Nelly är omtyckt av både boende och personal. Hon är alltid glad och ser möjligheter i det mesta.
Löser de flesta bekymmer snabbt och enkelt och ger både boende och personal den tid de behöver.

Nelly är en varm, lyhörd och ödmjuk person. Hon är kvick och har en hrlig humor som smittar av sig till alla andra.
Egenskaper som kommer väl till pass i det goda arbete hon gör varje dag.









                    

 Finurlig vaktmästare/fastighetsskötare

 Håkan är en fena på det mesta. Det finns nog inte ett problem som han inte har
 någon lösning på.
 Man kan alltid be honom om hjälp och när det så behövs så har han tid för de
 boendes önskan om hjälp med något i deras lägenhet.

 Håkan är den man som besökare oftast möter på först och han visar till rätta
 om man inte skulle hitta rätt.
 Vi kan inte hitta någon bättre ambassadör för våra fastigheter och olika
 funktioner/system som behöver bevakas och vi är jätteglada för det.

 Håkan är alltid glad och uppskattas bland våra boende och vet ni. Han är
 en mästare på att hålla samtalen igång med damerna. Det gillar vi.










                          

Kramgoa teamledare & kvalitetsansvarig

 Eva och Lena är våra teamledare och Ann-Caroline är huvudansvarig
 inspiratör/samordnare för de aktiviteter vi har i huset.
 Alla tre har en förkärlek för att ge dagen ett meningsfullt innehåll.

Teamledarna är ett nära stöd för övrig vårdpersonal och en i teamet då de även är verksamma i den dagliga omvårdnaden. De planerar och organiserar/följer upp det dagliga arbetet så att vi gör rätt saker, men de har också en viktig uppgift att tillsammans med övrig personal utveckla arbetet till allas bästa.

 

 

                          

Värdinnor med den goda smaken att välkomna till måltider.

Vad skulle vi göra utan dem?
Allt handlar om att vi hittar team som tillsammans gör att dagen flyter på och utrymme ges till dem som behöver det allra mest.

Att vara måltidsvärdinna är en funktion som skapar guldkant på tillvaron.
Att välkomna till måltiden och bjuda på den goda frukostmaten när man är hungrig utan att behöva vänta långa stunder.

Att dessutom skapa en stund av njutning och välbehag är en viktig uppgift för våra måltidsvärdinnor.
Här intill ser du våra två frukost favoriter och även de är härliga medarbetare som är ett populärt inslag bland våra boende.


   Busiga är de och såhär ser de ut egentligen :-)))))))

Foto på gång                          

Vitsig och "vim (-sig)" lokalansvarig


Peter har ett stort ansvar för att fixa till vårt hem. Han fixar och trixar med damvippan, golvmopp och slang för att det ska se fint och snyggt ut hos oss.

Han är populär vår städkille, skohar friskt med damerna och tar ofta en pratstund med dem, vilket ofta är uppskattat. Peter är en "spillevink" som går hem hos de flesta.  Så vi är glada att han vill vara hos oss och snygga till det.

Förutom lokalvården så har han lite andra uppgifter som är reagerade vill vården som alla oss andra men också den som fixar fint i trädgården. Honom stöter ni med stor sannolikhet på vid ett besök hos oss då han är verksam i hela huset.

       

 Fyrbent terapeut

 Amarantine (katt) stortrivs på sitt jobb.
 För liten lön så gör hon stor nytta och kryper gärna upp i någons knä för att få
 lite kel och gos.
 Amy som hon kallas till vardags är en av våra bästa terapeuter utan att veta om det-

 Hon rör sig vant i huset och har full koll på vem som gillar gos och vem som
 hellre vill mata. Att hon finns i huset har en lugnande effekt och det pratas  
 en hel del med henne om dagarna.

 

        

 Som VD och verksamhetschef har vi världens bästa jobb.....


 Med en så engagerad och kompetent medarbetargrupp så går det inte att
 svara annat. Det finns inga tråkiga dagar på jobbet och de ständiga möten
 med våra boende och personal är livgivande.

 Vår uppgift är att leda och fördela arbetet . Som VD är Birthes ansvar
 övergripande.
 Att verksamheten har en god ekonomi, att svara för juridiska frågor, att vi
 följer riktlinjer för kvalitet samt att tillse att verksamheten har en god säkerhet
 och att övriga rutiner finns, bemanning m.m.
 Ett arbete som sker i nära samarbete med personal och ledningsgrupp.

Som verksamhetschef har Caroline ett mer operativt ansvar och den som har den dagliga kontakten med personal, boende och anhöriga i olika frågor.

Vi har ett nära samarbete kring satsningar/investeringar och utveckling av omvårdnaden och det kvalitetsarbete som vi har i våra riktlinjer.